vineri, noiembrie 11, 2005

Demonstratie

Om fi singuri in univers? Or mai fi si altii?
Trebuia sa incep altfel... Universul asta o fi real? Mi-e greu sa cred! Atata timp cat nu-i stiu limitele, n-am nici cea mai mica dovada.
Dar sa presupunem ca este. Si daca tot am inceput sa coboram pe panta asta abrupta, sa continuam. Sa presupunem ca nu suntem singuri. Ca mai exista cineva pe care, intr-un final, il vom intalni.
Daca sunt entitati inferioare, slabe sanse. Daca sunt superiori, poate ne vor gasi ei pe noi. Iar natura lor? Mi-e greu sa-mi imaginez... Poate sunt rai, poate sunt buni. Poate sunt indiferenti.
Daca ne-ar strivi asa in joaca, i-am condamna? Atata timp cat sunt superiori, nu cred... Atata timp cat pot, e dreptul lor...
Parca aud un tribunal dand verdictul: "Voi oamenii sunteti inferiori, drept urmare meritati moartea!" Ce argument sa mai aduci?
Invinuim lei pentru ca mananca zebre? Sau, in alta ordine de idei, cate furnici oi fi calcat la viata mea fara sa-mi mai cer scuze...

4 comentarii:

Alyin Adryang spunea...

si totusi noi nici nu suntem capabili sa vedem sau sa auzim tot cosmosul..
dincolo de marginea lui trebuie sa fie si altceva.sau poate vid.ori poate e un alt univers.paralel.daca noi suntem facuţi ,, după DZeu" trebuie că avem,măcara potenţial,ceea ce ne trebuie sa ,,engage" gen star trek.

Ovidiu spunea...

Pe mine, "nemarginirea" universului asta ma pune pe ganduri... Infinitul poate exista doar ca notiune teoretica (in matematica, de exemplu). In relitate nu pot concepe un spatiu infinit. Si chiar daca are o limita, ce e dincolo de el? Un alt univers? Si dincolo de acela? Inca unul? Trebuie sa se termine undeva povestea asta...
Cand ma gandesc prea mult la chestia asta am o senzatie de irealitate a lumii care ne inconjoara...

Anonim spunea...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»

Anonim spunea...

Very best site. Keep working. Will return in the near future.
»