miercuri, octombrie 05, 2005

Parerea mea: Sufletul

Avem suflet? Cine e nebun sa zica nu?

1) Sufletul, mai mult ca toate, reprezinta pentru noi toti o ipoteza atragatoare. Ar fi dureros daca am afla la un moment dat ca acesta nu exista si ca noi functionam numai in baza unui mecanism. Avem nevoie de aceasta idee ca, undeva inauntrul nostru, exista ceva care ne anima, ceva care ne pune in miscare emotionala si stabileste o legatura cu Divinitatea. Acest lucru ascunde in fapt dorinta de a nu fi lasati singuri.
2) Sufletul, dupa parerea mea, ascunde cam toata trairile de care am fost vreodata capabili. Este ca o baza de date emotionala structurata pe mai multe categorii dar cu doua directii principale, opuse dar antagonice: IUBIREA si URA. Printre acestea doua trece o linie subtire care poarta numele de INDIFERENTA.
3) Sufletul e un paradox. Functioneaza de capul lui desi fiintele umane sunt dotate cu liber arbitru. Uite, de exemplu, nu-i poti spune sa taca. Nu-i poti spune sa nu mai planga iar cand vrea sa rada, rade cu sau fara vointa ta. Sufletul face ce vrea in noi. Degeaba corpul merge intr-o parte cand sufletul o ia in sens opus.
De multe ori n-am ascultat ce-mi spune si m-am ratacit…

Un comentariu:

Anonim spunea...

Great site loved it alot, will come back and visit again.
»